اسکیما در سئو چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم
با سلام خدمت کاربران عزیز وب سایت اِرم وردپرس یکی از مواردی که این خیلی خوب رشد کرد اسکیما در سئو هست که در ادامه به شما خواهیم گفت که نشانه گذاری طرحواره یا همان اسکیما یک راه عالی برای کمک به وب سایت شما از رقبای SEO شما است.
اسکیما ، که در Schema.org یافت می شود، شکلی از داده های ریز است. پس از اضافه شدن به یک صفحه وب، نشانه گذاری طرحواره یک طرحواره ایجاد می کند که در نتایج جستجو ظاهر می شود.
طرحواره در اینجا یعنی این که مثلا نوع جنس یک مطلب یا صفحه را برای سئو معرفی میکند مثلا میگوید که این نوشته یک مقاله است.
موتورهای جستجوی برتر دنیا از جمله گوگل که برترین هست تا بقیه مثل یاهو، بینگ و یاندکس – برای اولین بار در سال 2011 شروع به همکاری برای ایجاد اسکیما کردند.
نشانه گذاری طرحواره به ویژه در الگوریتم مرغ مگس خوار و RankBrain اهمیت دارد.( اینکه چگونه یک موتور جستجو زمینه یک پرس و جو را تفسیر می کند، کیفیت یک نتیجه جستجو را تعیین می کند. یعنی اینکه چطوری از یک متور جستجو مثل یک فرد نگاه کنیم که داریم میریم و ازش سوال بپرسیم و توقع داریم که اون به بهترین شکل ممکن پاسخ ما رو بدن.
طرحواره می تواند زمینه را برای یک صفحه وب مبهم فراهم کند.
آیا اسکیما در سئو و رتبه بندی جستجوی شما را بهبود می بخشد؟
در واقع هیچ مدرکی وجود نداره که داده های ریزی که در اسکیما استفاده میشه تاثیر مثبتی روی رتبه بندی سایت شما داشته باشه.
با این وجود، ریچ اسنیپتها ( ستاره دهی ها ) باعث میشوند صفحات وب شما در SERP برجستهتر ظاهر شوند.وقتی از این دید بهش نگاه میکنید متوجه میشوید که همین امر باعث میشه که نرخ کلیک خودتون رو بالا ببرید.
طبق یک مطالعه توسط acmqueue، کمتر از یک سوم از نتایج جستجوی گوگل به اسکیما در سئو با نشانه گذاری Schema.org به صورت غنی استفاهد کرده است پس این برای وب سایت های دیگه یک فرصت مناسب و بزرگ هست که از اسکیما استفاده کنند.
اسکیما برای چه استفاده می شود ؟
طرح واره ها برای تفسیر و بیان صفحات مختلف ساخته شده است که در ادامه چند ت از مواردی را که برای موتور های جستجو تفسیر میکند را با هم مشاهده میکنیم.
- کسب و کار ها و سازمان ها
- مناسبت ها
- مردم
- محصولات
- دستور پخت
- بررسی ها
- فیلم ها
- نقد و بررسی ها
- سوالات متداول
فکر کنید که میخواهید در اینترنت دنبال یک دستور پخت غذا بگردید ، در سال های پیش زمانی که مثلا دستور پخت خورشت قیمه را جستجو میکردیم باید وارد یکی از وب سایت های موجود میشدیم و بعد از گذراندن مراحلی که اون سایت برای ما در نظر گرفته به نتیجه ای که میخواستیم می رسیدیم.
حالا با وجود داشتن اسکیما در سئو ما همان طور که در بالا گفته شد از موتور جستجو به عنوان پاسخگر استفاهده میکنیم تا اینکه بخواهیم وارد یکی از وب سایت ها بشیم، خب موتور جستجو گر در واقع اطلاعی که داره رو هم از ما میگیریه اما به نوع دیگری اون رو نمایش میده.
من چند نمونه از اسکیما هایی که نام بردم را در تصاویر زیر برای شما قرار دادم که متوجه بشید یعنی به چه صورت انجام میشود.
برای داشتن یک اسکیما خوب میتوانید در وردپرس از افزونه های ممکن استفاده کنید اما یکی از ابزار هایی که برای لندینگ پیج ها و صفحات و مقالات میتونید ازش استفاده کنید افزونه ای به اسم رنک مث هست که غوغایی در سئو کرده است .
اگر افزونه را به همراه آموزش های دیگر سئو میخواهید بر روی این لینک کلیک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید